۸ فروردین ۱۳۸۸، ۱۴:۴۹

کراننبرگ نشان لژیون دونور دریافت می‌کند

کراننبرگ نشان لژیون دونور دریافت می‌کند

فیلمساز صاحبنام کانادایی اول آوریل (12 فروردین) در مراسمی در تورنتو بالاترین نشان افتخار دولت فرانسه را دریافت می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، ورایتی اعلام کرد فرانسوا دلاتره سفیر فرانسه در کانادا نشان لژیون دونور را به نمایندگی از نیکلای سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه به دیوید کراننبرگ اعطا می‌کند.

این نشان برای قدردانی از دستاوردها و خدمات کراننبرگ به فرهنگ فرانسوی و بهبود ارتباط فرهنگی میان این کشور و کانادا به او اهدا می‌شود.

فیلم‌های کراننبرگ همواره در فرانسه با استقبال روبرو شده‌ و جوایز مختلف دریافت کرده‌اند، از جمله "تصادف" که سال 1996 برنده جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم کن شد. کراننبرگ با دو فیلم "عنکبوت" 2002 و "تاریخچه خشونت" 2005 نیز در بخش مسابقه جشنواره کن حضور داشت.

فیلمساز 66 ساله متولد تورنتو این روزها در حال بازنویسی فیلمنامه تریلر سیاسی "حلقه ماتاریس" نوشته مایکل برانت و درک هاس است که آن را بر مبنای رمانی از رابرت لادلام کارگردانی می‌کند و قرار است تام کروز و دنزل واشینگتن در آن بازی کنند.

"حلقه ماتاریس" اولین تجربه کراننبرگ در ساخت یک فیلم حادثه‌ای و پرهزینه و همکاری با بازیگران درجه یک است. او از چهره‌های شاخص ژانر سینمایی "وحشت تن" است که ترس آدم‌ها از استحاله فیزیکی و آلوده شدن را مورد توجه قرار می‌دهد.

کراننبرگ سازنده فیلم‌هایی چون "منطقه مرده"، "مگس"، "شباهت کامل"، "ناهار عریان"، "ام. باترفلای"، "اگزیستنز" و "قول‌های شرقی" است. او سال 1999 برای "اگزیستنز" جایزه خرس نقره‌ای بهترین دستاورد هنری جشنواره برلین را برد.

کد خبر 852600

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha